Meer weten over onze E-Fulfilment 2.0 oplossingen?
“Iedere kapsalon komt terecht in een warm bad.”
Als vooraanstaande leverancier van haar- en beautyproducten streeft Total Hair Service ernaar een unieke experience partner te zijn voor kapsalons. Een persoonlijke benadering staat hierin centraal. Total Hair Service wil zich onderscheiden door het bieden van toegevoegde waarde in hun B2B webshop. “Om onze leveringscyclus verder te professionaliseren hebben we gekozen voor een intensieve samenwerking met Oldenburger|Fritom. Daarmee hebben we een keuze gemaakt voor een zeer vakkundige partner in logistieke systemen en processen”, aldus DGA en CEO Jaap Zwiers.
Total Hair Service is gevestigd in Groningen en werd in 1992 opgericht door Jaap Zwiers. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een van ‘s lands grootste leveranciers van professionele kappersproducten. Total Hair Service voert hierbij een zeer ruim assortiment van circa 7000 verschillende producten. De opgebouwde kennis in de afgelopen jaren staat garant voor een naadloze aansluiting op bekende beautymerken zoals Affinage, Farouk Systems, Alter Ego en Balmain Hair Couture.
“Na een marktverkenning kwamen we eind 2019 terecht bij Oldenburger|Fritom. Een logistiek partner die ook in persoonlijke zin het beste bij ons past. Dit wordt in sterke mate gesymboliseerd door hun vele certificeringen en de manier waarop ze hun logistieke oplossingen realiseren.”
Oldenburger|Fritom behartigt de B2B webshop van Total Hair Service en draagt zorg voor de complete orderafhandeling. De binnenkomende producten van Total Hair Service liggen binnen 4 uur in voorraad. Het bestelproces wordt vervolgens gekenmerkt door snelheid en efficiëntie. Er zijn interfaces met verschillende pakketdiensten en er worden automails verstuurd naar de klanten van Total Hair Service.
Om de processen en de samenwerking continu te verbeteren en optimaliseren vinden er quarterly meetings plaats. Ter ondersteuning hierin verstuurt Oldenburger|Fritom Key Performance Indicators (KPI’s) met betrekking tot de outbound en inbound performance en de voorraadnauwkeurigheid. Daarnaast biedt Oldenburger|Fritom toegevoegde waarde middels E-Fulfilment 2.0. Het aankoopgedrag van de klanten van Total Hair Service wordt gedetailleerd uiteengezet. Ook worden automatische rapportages verstuurd met besteladviezen en optimale bestelmomenten.
Jaap Zwiers - DGA en CEO, Total Hair Service
“Door onze keuze voor Oldenburger|Fritom wordt voor iedere kapsalon het badwater op de juiste temperatuur gehouden, ofwel iedere kapsalon komt terecht in een warm bad.”
Meer weten over onze E-Fulfilment 2.0 oplossingen?
Marienus van der Laan
Commercial Manager