Uw partner in Healthcare Logistics? Kies Oldenburger|Fritom
Voor maatwerk in Healthcare Logistics bent u bij Oldenburger|Fritom aan het juiste adres. Wij beschikken over de GDP-API registratie en wij zijn gecertificeerd volgens ISO 13485 kwaliteitsmanagement voor medische hulpmiddelen. Beide zijn internationaal erkend. Hiermee tonen wij aan dat wij consistent voldoen aan de wettelijke eisen die gelden in de supply chain van bedrijven en organisaties in de medische industrie.
In maart 2020, toen de coronacrisis uitbrak, nam de vraag naar uiteenlopende medische hulpmiddelen sterk toe. Ook worden er sindsdien steeds strengere eisen gesteld aan de manier waarop deze producten op de markt worden gebracht. Als internationale en innovatieve logistieke ketenregisseur is Oldenburger|Fritom al jarenlang gespecialiseerd in supply chain management op maat. In 2020 deden zowel bestaande als nieuwe klantrelaties in de medische industrie een beroep op deze expertise. Daarom heeft Oldenburger|Fritom zich in datzelfde jaar succesvol laten certificeren volgens ISO 13485:2016 voor medische hulpmiddelen.
In 2023 werden wij benaderd door een van onze klantrelaties in Veendam, die de dienstverlening ging uitbreiden met het importeren van werkzame stoffen voor geneesmiddelen uit Azië. Wij werden benaderd om de warehousing, value added services en distributie te behartigen. De werkzame stof in geneesmiddelen wordt Active Pharmaceutical Ingredient (API) genoemd. Om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van deze stoffen in de keten gewaarborgd is, moeten importeurs en distributeurs een GDP-API registratie hebben. Hiermee tonen zij aan dat zij voldoen aan de strenge eisen volgens de EU-richtlijnen voor ‘Good Distribution Practice’ (GDP).
In samenwerking met de klantrelatie zijn wij, als eerste logistieke dienstverlener in het Noorden, GDP-API geregistreerd. Dit betekent dat wij bevoegd zijn om werkzame stoffen van geneesmiddelen op te slaan in Veendam en wereldwijd te vervoeren.
Zowel de GDP-API registratie als het ISO 13485-certificaat tonen aan dat de veiligheid van medische hulpmiddelen bij al onze logistieke oplossingen gewaarborgd is. Naast warehousing, value added services en e-fulfilment - B2B en B2C webshop beheer - in Veendam, verzorgen wij ook uw wegtransport, luchtvracht, zeevracht en intermodaal transport. Wij hebben een sterk wereldwijd netwerk waarbij duurzaamheid niet uit het oog wordt verloren. Oldenburger|Fritom beschikt daarbij over een geavanceerde digitale infrastructuur. Dit biedt u traceerbaarheid in uw gehele supply chain. Op elk gewenst moment heeft u inzicht in elk gewenst detail. Naast track en trace is dit eveneens het geval voor onder andere uw:
Als uw Healthcare Logistics partner beschikt Oldenburger|Fritom in Veendam over een breed scala aan certificeringen en keurmerken. Stuk voor stuk waarborgen deze normen en standaarden de kwalitatieve innovatie waarmee wij ons onderscheiden. Denk daarbij aan ISO 9001 voor kwaliteitsmanagement, ISO 14001 voor milieumanagement en ISO 45001 voor gezond en veilig werken (G&VW). Daarnaast onderscheiden wij ons eveneens op het gebied van duurzaamheidsmanagement. Zo hebben wij als eerste logistieke dienstverlener in Noord-Nederland niveau 4 van de MVO Prestatieladder behaald.
Uw partner in Healthcare Logistics? Kies Oldenburger|Fritom
Marienus van der Laan
Commercial Manager